Данок и за електричните автомобили во Норвешка

Владата на Норвешка, земјата каде што ќе се продаваат најмногу електрични автомобили во светот во 2022 година (по глава на жител), сега се подготвува да ги оданочи, насочувајќи го својот фокус на електрификација на тешки камиони.
Електричните возила учествуваа со 79,3 отсто од продажбата на нови автомобили минатата година, најмногу откако се појавија на пазарот, соопшти во понеделникот Норвешката федерација за патен транспорт (OFV).
Во 2021 година нивниот удел бил 65 отсто, а пред десет години само 2,9 отсто.
Минатата година Норвежаните најмногу купиле Tesla Model Y, а потоа Volkswagen ID.4 и Skoda Eniaq. Така Tesla ја задржа водечката позиција на пазарот, со удел од 12,2 отсто, пред VW, кој имаше удел од 11,6 отсто.
За стимулации лани се потрошени 3,75 милијарди евра
Кина е убедливо најголемиот пазар на автомобили, но Норвешка води во светот по удел на пазарот на електрични автомобили, поддржан од дарежливи владини субвенции.
За да ги поттикне граѓаните да купуваат електрични возила, локалната самоуправа ги укина даноците за набавка на автомобили, кои се уште ги плаќаат купувачите на возила со мотори SUS.
Така, на пример, електричниот Porsche Turbo S чинеше 1,7 милиони норвешки круни. Ако се оданочуваше како бензинот, ќе чинеше 2,1 милион круни.
Во меѓувреме, оптоварувањето на буџетот ги принуди властите во Норвешка да ја преиспитаат даночната политика. Стимулациите ја чинеа државната каса 39,4 милијарди круни (3,75 милијарди евра) во 2022 година, објави Министерството за финансии, а владата сега планира промени во системот за стимулации.
Многу граѓани доцнат со набавката на електромобил
Владата најави воведување нов данок заснован на тежината на возилата и веќе наиде на критики од здруженијата на сопственици на автомобили, со предупредувања дека погонската единица на електричното возило (вклучувајќи ги и батериите) е потежок од моторот со фосилни горива.
„Се плашиме од пад на продажбата бидејќи владата предложи нов данок кој ќе се заснова на тежината на автомобилот“, објасни портпаролот на Норвешката автомобилска федерација (НАФ), Тор Егил Бредланд.
Во исто време, владата не понуди целосно решение за клучните практични проблеми на сопствениците на електрични автомобили, кои продолжуваат да се борат со станиците за полнење и плаќање за нивно користење, додаде Бредланд.
„За да се подготви добро за електричен автомобил, сопственикот во Норвешка мора да има од 10 до 15 апликации. Знаеме дека затоа многу граѓани го одложуваат купувањето на електрично возило“, додаде тој.
Норвешката влада сега мора да се фокусира на тешките камиони
Владата ја брани својата политика и тврди дека најавените даноци нема да ги поколебаат граѓаните.
„Електричниот автомобил е новата нормала за Норвежаните, а тоа значи дека треба да ја преиспитаме распределбата на парите со кои располага општеството“, изјави државниот секретар во Министерството за транспорт Јохан Васара.
„Ние сме апсолутно сигурни дека ништо не може да ја загрози иднината на електричните автомобили (во Норвешка)“, рече Васара, додавајќи дека владата сега мора да се фокусира на други транспортни сегменти, како што се тешките камиони.